De kloof tussen goede kantoren op uitstekende plekken en slechte kantoren op mindere plekken groeit. Aan kantoren op multimodale OV-locaties en nabij stadscentra is een voortdurend gebrek. AM richt zich dan ook op deze locaties. Naast de locatie en de programmering van het kantoor richten wij ons bij kantoorontwikkeling op de hoogste standaarden van duurzaamheid. Hiermee voldoen we aan de hoogste standaarden van duurzaamheid, die we kwalificeren volgens de EU taxonomie standaarden.
Kantoorontwikkeling
Een kantoor is meer dan een werkplek. Het moet een plek zijn die mensen inspireert. Een plek waar beweging, ontmoeting en verbinding centraal staan. Met aandacht voor duurzaamheid, gezondheid en welzijn. En alle faciliteiten voor hybride werkvormen.
Goed kantoor op juiste plek
Kantoorconcept: reinventing the office
Met ons kantorenconcept Reinventing the office ontwikkelen en ontwerpen we de gedroomde werkomgeving. Hierbij staan inspiratie, beweging, ontmoeting en verbinding centraal. Met de gebruikers als uitgangspunt maken wij gedurfde keuzes op het gebied van vormgeving, techniek en gezondheid en zorgen we ervoor dat iedereen kan thuiskomen op kantoor.
Retail
AM ontwikkelt met creativiteit en lef winkelgebieden vanuit het besef dat ze van relevante invloed zijn op het dagelijks leven van de gebruikers en bijdragen aan de kwaliteit van leven. Winkelgebieden die een belangrijke verbindende en sociale functie hebben. Bestaande winkellocaties transformeren we tot vitale, multifunctionele en leefbare winkelgebieden en we ontwikkelen compleet nieuwe (wijk)winkelcentra die een enorme sociale impuls geven aan een gebied.
Kwaliteit gaat bij ons altijd boven kwantiteit. Zo kan het zijn dat er minder verhuurbare vierkante meters ontstaan, maar meer openbare ruimtes en andere voorzieningen om in te spelen op de wensen van de bezoekers. Een servicegerichte benadering en sociale interactie zijn de belangrijkste instrumenten om als winkelcentrum een rol van betekenis te kunnen spelen voor de hedendaagse consument. Dit alles met het oog op het verbeteren van een bestendige vastgoedwaarde voor de eigenaar.
Een mooi voorbeeld van het creëren van een hart van de wijk is winkelcentrum Kerkelanden, waarvoor we zelfs de NRW jaarprijs hebben gewonnen.
Het nieuwe winkelcentrum Hart van de Waalsprong is een prachtig voorbeeld van hoe wij op een duurzame en toekomstbestendige manier invulling geven aan een nieuw hart en centrumgebied van de gelijknamige gebiedsontwikkeling.